سه خبر کارگری +چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

کارگران کاشی گیلانا برای دریافت حقوق، زیتون فروختند

همزمان با چهل و ششمین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران کاشی گیلانا، امروز (۱۰ آبان) کارگران تصمیم گرفتند برای جبران بخشی از مطالبات معوقه ۱۶ ماه گذشته‌شان، میوه درختان زیتون محوطه کارخانه را به فروش برسانند.
با وجود آنکه طی هفته گذشته کارگران کاشی گیلانا بخش زیادی از اموال غیر قابل استفاده کارخانه را برای فروش آماده کرده‌ بودند اما هنوز پولی از این بابت به کارگران پرداخت نشده است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=219390

تظاهرات در یونان علیه نظام سرمایه داری

گروهی از یونانیان بعد از ظهر روز شنبه با تجمع درمقابل پارلمان این کشور برعلیه نظام سرمایه داری وادامه سیاست ریاضت اقتصادی دست به تظاهرات گسترده ای زدند.
این تظاهرات به ابتکار اتحادیه سراسری کارگران مبارز( پامه) و با حمایت بیش از یک هزار سندیکا وسازمان مردم نهاد از سراسر یونان برگزار شد.
دراین تظاهرات که با راهپیمایی درخیابان مرکزی شهر آتن شروع شد، علاوه بر شهروندان آتنی، تعداد زیادی نیز ازشهرهای دیگر که برای شرکت دراین تظاهرات به آتن سفر کرده بودند، حضور داشتند.
پارچه نوشته هایی را با خود حمل می کردند که برآنها نوشته شده بود،' دست ازاطاعت کورکورانه ازنظام سرمایه داری بردارید'،' مردم دیگر تاب تحمل سنگینی بار بحران مالی را ندارند'، ' مردم را بیش ازاین بسوی فقر و بدبختی سوق ندهید'.

تنها راه رهایی ازبحران مالی وفقر ونکبت، رهایی ازنظام سرمایه داری است وملت بایستی خود با ادامه مبارزه بی امان، دولت را وادار به تغییر سیاست ریاضت اقتصادی واز همراهی با نظام سرمایه داری بازدارد.
نظام سرمایه داری مایه وعامل بدبختی همه ملت ها واز جمله ملت یونان می باشد وچنانچه ملت خواستار رفا وبهبود وضع زندگی خود می باشد، بایستی با ادامه مبارزه، ازقیود استعمار ونظام سرمایه داری رهایی یابد.
منبع:
http://www.tabnak.ir/fa/news/446439

سوخت قاچاق می‌کنند تا زنده بمانند

«در این استان کاری که بشود با آن خرج یک خانواده را تامین کرد به سختی پیدا می‌شود. کارخانه‌، مزرعه و اداره‌ای که بتوان در آن استخدام شد وجود ندارد، بیشتر اهالی مجبورند تا خود برای تامین معاش‌شان آستین بالا بزنند و کاری دست و پا کنند، برخی از این کار‌ها مانند نقل و انتقال سوخت تا مرز پاکستان مجوز قانونی ندارد اما واقعیت این است که اهالی منطقه نیز باید به طریقی خرج زندگی خود را دربیاورند.»

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=219575

عامل اصلی تغییرات جوی معرفی شد

هیئت کارشناسان بین دولتی در امور تغییرات جوی سازمان ملل (IPCC)، انسان را عامل اصلی تغییرات آب و هوایی جهان معرفی کرد.

اجلاس سازمان ملل با هدف تهیه پیش‌نویس سند تغییرات آب و هوایی روز گذشته در کپنهاگ دانمارک به کار خود پایان داد. این سند قرار است در اجلاس تغییرات جوی 2015 پاریس ارائه شود. در پایان این اجلاس هیئت کارشناسان بین دولتی در امور تغییرات جوی سازمان ملل (IPCC) هشدار داد: انسان و فعالیت‌های انسانی صراحتا سبب تاثیرات وسیع از افزایش سطح آب دریاها گرفته تا ذوب یخ‌ها، در سراسر کره خاکی شده است.

انتشار این پیش نویس دوباره ابهامات مرتبط با نقش انسان در گرمای جهانی را می‌زداید. در این گزارش تصریح شده که نقش انسان و تاثیر آن بر الگوهای آب و هوایی واضح است و حجم حاضر آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای در حال حاضر در جهان به بالاترین سطح خود در تاریخ رسیده است.

در پیش نویس سند تغییرات آب و هوا، IPCC با کمک شش نمودار شواهد اصلی تغییرات جوی را ارائه کرده است. در این نمودارها روند افزایش دمای زمین از سال 1901 میلادی تا کنون و تاثیر افزایش دمای زمین بر یخ‌های قطبی نشان داده شده است.

این گزارش تصریح کرد: شکی نیست که زمین، جو و اقیانوس‌ها گرم تر شده‌اند و این گرما حجم یخ‌های قطبی را کاهش داده و سبب بالا رفتن سطح آب دریاها و اقیانوس شده است. با این حال هنوز دلیلی برای امیدواری هست. به عنوان مثال می‌توان معیارهایی را در نظر گرفت تا طی دهه‌های آتی حجم انتشار آلاینده‌ها کاهش یافته و از افزایش میانگین دمای هوای جهان به بیش از دو درجه سانتیگراد جلوگیری شود. این دمای دو درجه‌ای، دمای مطمئنی است که مقامات کشورهای مختلف جهان بر سر آن به توافق رسیده‌اند.

نظرات بینندگان

*       دقیقا کدوم انسان؟ لطفا اسمشو بزارید ازش خواهش کنیم دیگه تکرار نکنه .

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/446364

وبلاگ آموختن: عامل اصلی تغییر در آب و هوای کره زمین نظام اجتماعی سیاسی سرمایه‌داری می باشد. چه کسانی این نظام را سرپا نگه داشته و با چنگ و دندان از آن دفاع می‌کندد؟ یک درصد افرادی که ظاهری انسانی دارند اما طبیعت آنها هیچ بویی از انسانیت ندارد. طمع و حرص ورزی، قتل و جنایت به هر شیوه‌ی ممکن برای به دست آوردن پول بیشتر، خصلت ذاتی آنهاست.

پشت پرده رانت‌های میلیاردی در پس معادن سنگ آهن!

آقایان شرایط را به نوعی تعیین می‌کنند که پیمانکار دیگری توان انجام تعهد ‌نداشته باشد و سرانجام همه ساله‌‌‌ همان افراد خاص برنده این مزایده ‌می‌شوند؛ برای نمونه، مزایده یک میلیون تن را برگزار می‌کنند و شرط می‌گذارند که باید پول آن تا ده روز پرداخت شود؛ بنا‌بر‌این، تنها افرادی برنده این مزایده شده‌اند که با مسئولان معدن رابطه دارند و البته هر بار که این مزایده را برنده شده‌اند، هرگز پول آن را پرداخت نکرده‌اند، بلکه به عنوان مشتریان خوش‌حساب، پول را به مرور زمان و پس از فروش پرداخته‌اند. سنگ آهن در بازار جهانی بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ دلار بالا و پایین می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که این مشتریان خوش‌حساب (!) سنگ‌آهن را به بهای کمتر از ۵۰ دلار قرار‌داد می‌بندند.هر گاه می‌خواهیم به رانت و فساد این معادن ورود کنیم، از طریق لابی و سفارش‌های برخی نمایندگان مجلس و یا مسئولان دولتی، مانع بررسی ما می‌شوند.آقایان به ظاهر هیچ سرپیچی از قانون نمی‌کنند، بلکه به نوعی مزایده برگزار می‌شود که اگر برای بررسی بروید، اسناد و مدارکی ارایه می‌کنند که طبق قانون است و هیچ مشکلی هم ندارد، ولی ‌پشت پرده قطعا رانت‌هایی است که ‌از چشم افراد غیر کار‌شناس ناپیداست. نماینده یزد و صدوق با اعلام اینکه شبکه‌های اختاپوسی در رأس برخی ‌شرکت‌های پیمانکار در معادن سنگ آهن کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: فامیل، وابستگان یا دوستان رؤسا و مدیران ارشد، شرکت‌هایی ایجاد کردند و در حقیقت سود معدن را خودشان می‌برند. منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/446391

داعش قیمت فروش زنان را اعلام کرد

رسانه‌های گروهی عربی و بین‌المللی در مدت اخیر اقدام به انتشار برگه‌ای با مهر رسمی داعش کردند که در آن قیمت زنان اسیر مسیحی و ایزدی ذکر شده است.
قیمت اسیران زن با توجه به سن آن‌ها به این ترتیب آمده است:
تمام کودکان اعم از دختر و پسر یک تا 9 سال، 200 هزار دینار
دختران از سن 10 تا 20 سال، 150 هزار دینار
زنان از سن 20 تا 30 سال، 100 هزار دینار
زنان از سن 30 تا 40 سال، 75 هزار دینار
زنان از سن 40 تا 50 سال، 50 هزار دینار
در پایان، بر کُشتن افرادی که از این قیمت‌های پیروی نکنند تاکید شده و خرید بیش از سه زن ممنوع اعلام شد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/363889

وبلاگ آموختن: برقرار نظام برده‌داری در فرهنگ عقب مانده و فوق ارتجاعی 1400 سال پیش در قرن 21 نمود پیدا کرده است!

مرد بدبین همسرش را در حیات خانه کشت!

15 اردیبهشت ماه سال 92

خیابان 15 متری سوم افسریه

قاتل: مهدی 32 ساله : عفت را دوست داشتم و روز حادثه با همسرم که به رفتارهایش مشکوک بودم درگیر شدم و پس از اینکه عفت با چوب ضرباتی به من زد، عصبانی شده و با برداشتن چاقو از آشپزخانه وی را هدف ضربات قرار دادم.
منبع:
http://www.asriran.com/fa/news/363966



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب